Fredagslycka!

Idag har vi riktigt fredagsmys så som jag vill ha det, med italiensk mat som vi ofta hade för något år sedan men inte har haft på jättelänge nu. "Het spagetti från Capri" (hette originalreceptet, men nu lite omgjort), mozzarella med tomat, basilika och balsamico, parmaskinka, italiensk salami och självklart amarone och ripasso. Gissa om jag är lycklig nu?! Mmm, så här vill jag ha det varje fredag.

Recept på pastan:
Koka spagetti med lite olivolja i vattnet. Fräs en massa hackad vitlök och chili i ganska mycket olivolja. I med en burk musslor. Låt det mysa ihop sig lite. I med hackad persilja, låt mysa lite till. Rör ihop röran med pastan, på med en massa färskriven parmesan och njuuuut!! Hallelujah-moment vågar jag nästan lova.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Men guuuuuuuuuuuuuuuuud så gott! Jag vill också ha! Älskar italiensk chark också! Nami nami...

2012-06-01 @ 20:05:27
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0