Trevlig typ det där

Jag har fått en ny mailkompis idag! Ingen mindre än.... Mig själv. Javisst, inga konstigheter alls.

Det började helt oskyldigt med att jag skulle skicka några dokument från min jobbmail till min gmail, och normalt skriver jag ingenting (oftast inte ens ämne) när jag skickar något till mig själv, men idag tyckte jag att det kändes sjukt tråkigt så jag skrev som om det var till någon annan.
.
.
Sedan kom jag på en sjukt bra idé som jag bara var tvungen att skriva upp någonstans för att inte glömma bort den (jo jag känner mig själv så pass bra att jag vet att jag skulle fundera mig gråhårig på vad det var jag hade kommit på annars), och eftersom jag ändå höll på med mailen skrev jag helt enkelt ner det i ett till mail till mig själv!
.
.
Trevligt att man kan passa på att berömma sig själv lite grann också när man mailar med sig själv. (Annars rekommenderar jag förresten starkt appen Evernote för allt man kan tänkas vilja komma ihåg - sjukt bra!)
.
Ja, efter det här spårade det eventuellt ur en aning. Bara för att det var så mycket roligare att få mail från sig själv när det stod någonting i mailen också var jag självklart tvungen att överdriva det...
.
.
Eller ja, så farligt var det väl inte. (Och nej, jag skrev faktiskt inte bara det där, jag hade ännu en fil som skulle skickas) Nästa gång ska jag skriva en hel roman och fråga hur jag mår och allt sådant där också!
.
Dagens tips alltså:
- Maila med dig själv
- Ladda ner Evernote

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0