Årsdag och kakor

Idag har jag firat ett helt år på mitt underbara jobb! Fast eftersom Emil skulle vara ledig idag tjuvstartade vi faktiskt firandet redan i måndags med vit kladdkaka som jag bakade mitt i natten (typ). Kjell tyckte att jag borde göra det till en vana att baka åt dem, så jag antar att det får ses som ett ganska bra betyg?
.
.
Mmmm, vit kladdkaka och hallon. Den är faktiskt helt underbar. Receptet hittar ni HÄR på Kalasgott. Jag brukar dock ha i 130 g vitchoklad och närmare 4 msk apelsinjuice. Och så brukar jag ta ut den lite tidigare också, efter så där 20-25 minuter. Men den behöver stå kallt över natten för att komma till sin rätt och bli så där lagom kladdig och underbar!
.
Jag har inte bara fyllt år med jobbet idag, Christofer har också fyllt år idag! Hur många lämnar vi dock osagt så tror jag han blir gladare. Till födelsedagsfikat testade jag en helt underbar kladdkaksbrownie med en massa smarrigt i, som jag hittade HÄR på Carolinas blogg.
.
.
Den har jag dock ingen bild på, och det blev lite hysteriskt att börja baka den 2 timmar innan folk skulle komma så den hann inte riktigt svalna så den blev lite väl kladdig och rinnig. Men den gjorde ändå STOR succé! Den var alldeles alldeles ljuvlig. Ja, ni ser ju mammas kommentar, den säger allt. Så den ska jag definitivt göra igen någon gång när jag har lite mer tid!
.
Nu ska jag och min sockerchock gå och lägga oss, det har varit en intensiv dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0