Och så var det farfars dag!

Vi har 3 födelsedagar på raken nu. Igår var det pappa, idag farfar och imorgon är det Christofers pappa.

Farfar blev alltså ynka 93 (!) år idag! När jag ringde och grattade honom lät han precis lika pigg som för 10-20 år sedan. Igår hade pappa sprungit 21 km (dåre) och jag lovar och svär att farfar med sina 93 år minus en dag rörde sig smidigare än pappa då! Okej, jag skulle väl själv vara smidig som ett kylskåp efter 21 km (det var jag i alla fall sist jag provade), men ändå.

Precis som farfars brorsdotter Mia är jag sjukt impad över hur man som 93-åring fortfarande läser tidningar och böcker på både svenska, engelska och finska. Jag ska nog också lära mig finska så att även jag kan göra det när jag är 93. Det är mitt nya mål här i livet nu.

 



För övrigt hade jag ett jävligt skönt gympass ikväll med Emil och sedan blev det fruktansvärt god middag i form av Christofers friterade chicken wings med min chili-lime-gräddfilssås till. Det kanske inte ser så flashigt ut men det smakar gudomligt, jag lovar!

 


Kommentarer
Postat av: Fanny

Haha ja det ser faktiskt lite fattigt ut utan någon potatis eller annat till1 Men, utan att överdriva så hade jag gärna kastat mig över det där. Allt här hemma ser gott ut efter 2 månader i Afrika! Idag t.ex. blev det rågbröd med leverpastej och gurka till både frukost och lunch!

2012-05-16 @ 21:21:45
URL: http://ladyspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0