Maten

Ni kanske undrar hur det gick med min och brorsans matlagning igår? Vi slapp faktiskt använda oss av röksignaler trots allt. Ett superkort telefonsamtal och några rader på WhatsApp var allt som behövdes för att kirra kvällens meny.
 
Till förrätt blev det blomkålssoppa med knaperstekt bacon och lite parmesan. 
 
 
Mycket uppskattat blev det. Framförallt farfar tror jag blev lite frälst, kul! 
 
Huvudrätten blev klassisk wienerschnitzel (dock inte färdiga tunna köttslamsor, utan rejäla skivor grisytterfilé som omsorgsfullt bankades tunna med en brödkavel som till slut gick i småbitar - dumt av oss att besöka gymmet före, vi borde ha fattat att brorsan börjar bli för stark för sitt eget bästa) med anjovis, kapris, citron och  duchessepotatis. 
 
 
Galet gott! Vi åt så mycket att vi helt enkelt skippade att laga efterrätt - ingen hade ändå orkat äta mer. Mycket lyckad farsdagsmiddag med andra ord! 
 
Och på tal om far och mat så ringde papsen och bjöd in oss på bastu och spontanmiddag på stugan i lördags. Mycket trevligt, skönt och gott! 
 
 
Det bjöds på paella med bland annat färska musslor i. Lätt godaste paellan jag någonsin ätit faktiskt! Helt perfekt var den, underbart god. 
 
Som vanligt har det alltså inte direkt gått någon nöd på mig den här helgen heller, så vi vägde upp det lite med fryst thai-mat idag. Man kan ju inte äta lyxmat jämt liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0