Löjligt lycklig

Jag har haft en så helt underbar dag idag så jag är alldeles lycklig, kanske lyckligast i världen just nu känns det som. Så där lycklig som man bara kan bli när Slemmern är isfri och solen skiner och man får sjukt god middag. 
 
Jag fick sova ända till 11, sedan tyckte Dixie att det fick vara nog och informerade mig om att hon faktiskt var både hungrig och kissnödig och dessutom hade jävligt tråkigt. Vi tog en skön morgonpromenad, åt frukost, chillade lite i soffan och sedan gick vi på en riktig långpromenad. 
 
I över två timmar var vi ute, hundarna fick bestämma tempot och jag njöt av solen. Vi stannade och busade och kastade pinnar, och jag blev så sjukt glass-sugen att jag var tvungen att ringa brorsan och be honom åka och köpa en Daimstrut åt mig (vilket han också gjorde, dagens hjälte!) som jag sedan avnjöt i solen med dogzen.
 
 
Redan då var jag typ sprickfärdig av lycka. Sedan gick vi till mamma och pappa och fick kaffe, blev upphämtade av husse, och så tillbaka till mamma och pappa och badade bastu. 
 
Och det underbara vädret gjorde att jag inte var det minsta sugen på wienerschnitzel som vi hade tänkt äta idag, jag kände att jag bara MÅSTE få grillat så att det känns som sommar på riktigt!
 
 
Som tur var så var det inte särskilt svårt att övertala Christofer att äta grillad entrecote med bea, grillade champinjoner med ost och sparris med parmesanost. Och helvete vad gott det var! Åh. Lycka på en tallrik. Just eftersom det kändes så somrigt och var PRECIS vad jag ville ha idag känns det just nu som att det var det godaste jag någonsin ätit. 
 
Och som om inte lyckan var fullständig redan så blev det Ben&Jerrys Fossil Fuel till efterrätt. "Okej jag kan väl smaka lite" förvandlades till att jag vräkte i mig nästan hälften. Så sjuuukt god så den borde förbjudas!! Om middagen var lycka på en tallrik så var det här lycka i en liten burk. Vilket perfekt avslut på en helt underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0