En sådan vecka....

Åh nej. Det var ett tag sedan, men nu är det tydligen dags igen. Min fantastiska klumpighet är tillbaka. Det började i måndags när jag skulle koka eftermiddagskaffe på jobbet, och glömde den lilla detaljen kaffekannan. Resultat: kaffe i hela köket....

Efter det har det liksom fortsatt med lite smått och gott; tappar grejer, glömmer grejer, tappar bort grejer, välter halva butiken osv osv.

Idag skulle jag låna Mathias bil för att göra några ärenden. Det gick sådär kan vi väl säga....
1. Jag höll på som en idiot och försökte backa ut, inkilad som jag var med bilar både på sidorna och bakom, fick 500 kärringstopp (hatar när kopplingen tar så där högt!), och fick till slut bli utvinkad. Snacka om att känna sig dum!
2. När jag skulle åka från huvudkontoret kunde jag inte för mitt liv hitta bilnyckeln. Jag letade överallt, gick 3 varv genom kontoret och letade igenom hela bilen, men den var spårlöst försvunnen. Till slut hittade jag den längst bak i pärmen jag hade med mig....


3. När jag till slut kom tillbaka till jobbet med både nyckel, bil och mig själv i behåll (otroligt!) var det så klart fortfarande trångt på parkeringen. Jag lyckades med nöd och näppe pina in mig på samma plats som tidigare, hamnade några millimeter ifrån bilen bredvid men vägrade försöka göra om det av rädsla för att köra över något eller någon.


"Tur att han är smal i alla fall" tänkte jag och gick därifrån. Det såg rätt roligt ut sedan när han skulle klämma sig in där mellan bilarna faktiskt, hehe.

Och bara för att prove my point har det tagit mig halva dagen att försöka skriva det här inlägget och få det publicerat utan att något blir fel... Tur att det redan är torsdag imorgon, med en lite (mycket) tur kanske jag överlever hela veckan ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0