Ledig dag

När man vaknar kvart över 8 på sin lediga dag är det frågan om man ska skratta eller gråta. En halvtimme låg jag kvar, men sedan gav jag upp och steg upp istället. Visst, skönt att vakna tidigt och vara utvilad (okej, bara att inse att jag börjar bli gammal), men för en gångs skull har jag inte så där fullspäckat schema som jag brukar ha på mina lediga dagar, så nu vet jag inte vad jag ska göra. 
 
Jag skulle vilja springa, men det vill inte mitt knä så det är bara att glömma. Hundarna tyckte att det blåste kallt när jag försökte gå på lång morgonpromenad med dem, men jag ska nog ändå försöka tvinga med dem på en riktig långrunda senare. 
 
 
Pigg hund 1 och 2.
 
Som tur var så ringde Malin precis och tyckte att jag skulle komma med på lunch till Dinos. Panerad chevrèost med bulgursallad och balsamicodipp. Mmmmm, hon vet vad jag gillar! 
 
Då känns det plötsligt mer okej att försöka städa och fixa lite resten av dagen när man vet att man får ett välbehövligt avbrott med god mat och trevligt sällskap! Fast för att det ska kunna räknas som avbrott måste jag väl kanske sätta igång med den där städningen nu.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0