Den stora besvikelsen

Bellas favorittidpunkt på hela dagen är tidgit tidigt på morgonen när det skramlar till i brevinkastet och ett tidningshörn kikar in. Hon hör när tidningsutdelaren närmar sig och flyger som skjuten ur en kanon ur sängen, studsar upp till brevinkastet, rycker ner tidningen och ruskar om den lite snabbt. Sedan är hon nöjd och går och lägger sig igen. 
 
Om jag har råkat stänga sovrumsdörren får jag minsann ångra mig, då väcker hon mig och låter mig inte somna om förrän jag öppnar och släpper ut henne till sin älskade tidning. När man sedan läser den får man ibland gissa sig till vad det hade stått om det inte hade varit ett huggtandshål ivägen för ordet. 
 
 
Men i morse väntade hon för gäves. Hon hörde att tidningsutdelaren var där och försökte peta in tidningen (Bella var så ivrig att hon höll på att spricka) men misslyckades och lämnade till slut tidningen bakom dörrhandtaget istället. Vilket antiklimax för stackars Bella!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Nåå, lilla Bella!! puss puss

2013-05-06 @ 15:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0