Födelsedagsmiddagen

Men herregud vad mina dagar inte alls räcker till just nu! Det är helt sjukt. Nåja, i lördags bjöd jag Christofer på middag på stugan med anledning av 30-årsdagen (menyn komponerades av födelsedagsbarnet självt), så lite bilder på maten hade jag tänkt bjuda på - bättre sent än aldrig! 
 
 
Förrätten: Råbiff på kött inhandlat på Bolstaholm (man kände på smaken att det hade fått skutta glatt, jag lovar!) (hjärtformad råbiff för att jag är så älskvärd och lade ner så mycket kärlek i matlagningen) med obligatoriska tillbehör. Smask!
 
 
Huvudrätten: Surf & turf. Grillad ytterfilé (även den från Bolstaholm), grillad hummer (icke från Bolstaholm dessvärre, hehe), grillad majs, egna pommes frites, gudomlig rödvinssås (den överlät jag dock till Christofer, han gör den så bra så jag vågade inte försöka) och vitlökssmör. MATKOMA! Men lycklig sådan. 
 
 
Efterrätt nummer 1: Vitlöksgratinerade sniglar och bubbel. Mmm... 
 
 
Efterrätt nummer 2: Choklad och jordgubbar. 
 
Grymt gott alltihop och vi var helt sjukt mätta och nöjda efteråt! Han kunde allt få fylla jämnt lite oftare tycker jag faktiskt. Hehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0