Valborg, kosläpp och en jävla massa kakor

Det har varit minst sagt fullspäckat schema de här senaste dagarna, nu är typ första gången jag kan sätta mig ner och andas ut. Men det har varit bra dagar så det gör ingenting! 
 
Valborgsmässoafton började sjukt bra med en fantastiskt trevlig och god sushilunch med Malin.
 
 
Det är inte klokt vad gott det kan vara (och är 99 gånger av 100, den där 100:e gången är det bara gott). Vi kom fram till att vi nog borde beställa en sådan där 90 bitars partyplatta och trycka i oss, då kanske vi skulle vara nöjda ett tag sen, hehe.
 
Vi fick sluta jobbet två timmar tidigare, studsade lyckligt hem och slängde ihop potatissallad och efterrätt till kvällens middag hos Bodil och Jocke, och sedan var det bara att rulla över dit. 
 
 
Toast Skagen, oxfilé med potatissallad och cognacspepparsås, hallonpannacotta med vaniljcreme och passionsfrukt. Ni förstår att det inte gick någon nöd på oss, allt var sjukt gott! 
 
Gårdagen började med grymt god frukost och långpromenad i det fina vädret. Sedan övergav jag och Bodil pojkarna för att åka ut till Bolstaholm på kosläpp ("Jaha, nu ska flickorna från stan ut på landet och titta på kossor" retade de oss). 
 
 
 
Lyckliga kossor och kalvar som fick slippa ut ur ladan, och lyckliga tjejer som fick äta sjukt goda Bolstaholmsburgare och dricka Grannas äppeljuice! Vädret kunde man ju verkligen inte klaga på heller, äntligen kändes det riktigt vårigt på riktigt! 
 
Dock var kön till burgare och fika helt galen, så istället för att ställa oss och köa en halvtimme igen för att få kaffe efter burgarna åkte vi vidare till Soltuna på fika. 
 
 
Eh, ja. Det hände en grej. Vi fick sådan sjuk beslutsångest, allt såg så gott ut, så det blev 3 olika sorter. Men tur var det att vi gjorde så för himmel vad gott allt var! Mmmm. Så nu har vi bestämt att Soltuna blir vårt nya fikaställe (helt vettigt att välja det som ligger strax innan världens ände, men lätt värt det!), så när vi blir hemmafruar (till sommaren har vi tänkt oss) ska vi hänga där hela tiden! 
 
Med magarna fullproppade med godsaker (som faktiskt fick agera dagens middag, man får faktiskt göra så när man är vuxen har jag hört) bar det av tillbaka mot staden där jag sedan spenderade hela kvällen med att baka, baka och baka lite till, ända till halv 2 i natt höll jag på... Herrn i huset fyller ju nämligen jämnt idag!
 
"Men varför har du inte beställt kakor?" undrade Bodil. "Men det är ju det jag har gjort" svarade han och pekade på mig.
 
 
4 x vit kladdkaka som han tog med till jobbet. 
 
 
"Italiensk" smörgåstårta som avnjöts ikväll. 
 
 
Och världshistoriens kladdigaste mockarutor som trycktes ner efter smörgåstårtan. Sjuukt goda men så mäktiga att man nästan blir mätt bara av att titta på dem, och sockerchocken efter den där biten vet inga gränser.
 
Som sagt, fullspäckade men underbart bra dagar! Nu jäklar ska jag sova som en liten ängel i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0