Dårhus

Min arbetsplats har förvandlats till ett dårhus! Och nu menar jag inte kunderna eller så, utan vi själva. Jag vet inte riktigt vad som har hänt de här senaste veckorna, men det börjar spåra ur på riktigt. Idag har jag skrattat så tårarna sprutat två gånger, och bara helt vanligt hållit på att skratta ihjäl mig ett par gånger till. Helt underbart.
.
Kommentarer som:
- Ajaj vad det ska bli kiva att gå på bajseriet nu! (kiva = trevligt på finska)
- Extra hård pannkaka?!?! (När jag sade "bankar extra hårt", hungrig?)
- Lax... Nej! Vax! Nejnej, faxlax. Eller va? Vaxfax? Neeej!!
.
Förra veckans mest använda ord var analplugg?! Idag har vi diskuterat hur man på bästa sätt säger att man har träningsvärk i rumpan utan att det låter som att man har träningsvärk inne i rumpan, men hur vi än vred och vände på det blev det bara värre!
.
M´s trevliga budord lite här och där. "Rör du dör du!" Det började med en Cola-flaska, sedan blev det en tårta och idag ett H&M-paket. För säkerhets skull liksom!
.
Jaa, det har varit så mycket annat också som liksom är lite svårt att förklara, eller som blir jättelångt eller jätteinvecklat, jätteinternt (som om det inte redan var det) eller jätteutelämnande. Som när E försvann en stund och kom tillbaka med en påse full med spontaninköp i ren protest, och vi ylade av lycka och gjorde vågen. Eller toalettringen runt halsen, det var också en riktig höjdare!
.
Oj oj, vi kommer vara vrak allihopa innan chefen kommer tillbaka! Men jag har sjukt roligt i alla fall! Nu ska vi bara planera in en smörgåstårtsfest också (det var ju så länge sedan vi hade fest sist...?) så blir det prima skinka det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0