Blom-abort

Jag har precis utfört mitt livs första abort. Ni minns den där pelargonen jag fick av mamma? Tydligen trivs den här hos mig (helt otroligt!) och har nu blivit vuxen och börjat föröka sig.
.
Men experterna (läs: mamma) säger att man ska knipsa bort den första knoppen. Brutalt kan tyckas, men har hon sagt det så.
.
Liten liten knopp på liten liten pelargon.
Och så...
.
Knips knips!
.
Fast jag tyckte faktiskt att det kändes lite brutalt (jag sade ju att jag skulle få känslor för den förr eller senare!), och jag hade absolut inte hjärta att bara slänga knoppen.
.
Så nu står den i ett alldeles eget litet snapsglas med vatten bredvid sin mamma!

Kommentarer
Postat av: Emanuell

Bäst att du tar väl hand om den nu. Du vill väl inte va en blomspädbarnsmördare??

2011-05-10 @ 22:58:10
Postat av: pelle

Flowerkiller... det är du.



Åhå, men se där. jag tvingades ju åka med Eckerölinjen till Åland. Hade inte en susning om vad jag gjorde på den båten, men till Savoyan kom vi ;)

2011-05-11 @ 21:25:53
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: MADDES

haha ja eller hur :)

2011-05-11 @ 22:16:08
URL: http://maddisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0