Den perfekta helgen

Åh, jag har haft en så sjukt bra helg så jag är helt lycklig! Det började egentligen med att jag bestämde mig för att trotsa eventuella isfläckar och bege mig ut och springa för första gången i år. Jag är så sjukt less på att springa på löpband, det blir så förbannat tråkigt, så igår när det var strålande sol och knappt någon minusgrad så bestämde jag mig för att ge det ett försök och stack iväg direkt efter jobbet. 
 
 
Jag var livrädd för att det skulle vara för halt, jag visste inte alls hur mycket kläder jag skulle ha, och mina skor har jag lämnat hos mamma och pappa för att slippa släpa med dem varje gång jag ska spinga på bandet så jag fick rota fram ett par gamla skor istället. 
 
Men det gick så himla bra! Och det var så förbannat skönt att springa utomhus! Åh, jag var alldeles överlycklig när jag kom hem, och är lycklig fortfarande idag! Underbart. 
 
På kvällen hade vi våra föräldrar över på middag, jättegott och supertrevligt! Idag har vi dock konstaterat att vi nog inte har råd att göra det så ofta med tanke på hur mycket vin det gick åt, haha. 
 
 
Till förrätt hade vi en av våra favoriter pilgrimsmusslor med svamp, brysselkål, citron, soja m.m. (vi har lagat den mååånga gånger efter premiären på nyårsafton ifjol), det är alltid så himla gott. Till varmrätt blev det baby back ribs (glazen är så god så smaklökarna gör vågen i ren lycka) med avocadosallad, helt gudomligt! Och till efterrätt provade vi Oreo´s Jellyn, mums. 
 
Idag har inte heller varit sämre! Eftersom det var strålande sol så bryggde vi kaffe och hällde upp i termosar, gick ner på stan via Great Subs & Salads och köpte varsin sub (min blev så god så jag kommer att drömma om den i flera dagar nu) och så gick vi ner på isen och fikade och busade med hundarna. 
 
 
Helt underbart! 
 
Sedan har vi dessutom hunnit vara på födelsedagskalas till Alicia, ätit en underbar fruktsallad med ananas, kiwi, apelsin och granatäpple, gått på en till långpromenad med dogzen, slappat i soffan och provat vår nya juicepress (eller råsaftcentrifug eller vad det nu kan heta).
 
 
(Varför blev de två sista bilderna felvända? Märkligt...) Det blev riktigt gott! Hur nice som helst att enkelt kunna göra egen juice med alla möliga ingredienser. 
 
Ja, jag är alltså löjligt nöjd med helgen och är definitivt redo för en ny vecka, som dessutom startar med en ledig dag. Perfekt.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Åh, så gott det var!! Men hemskt att vi drack så mycket vin. Vi får nog skärpa oss på den fronten!!

Svar: Så kul att ni gillade maten! Hehe, äh, du pallrar ;)
Hääna Banääna

2013-03-18 @ 08:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0