Nej men nu får det väl ändå räcka!

Men alltså hörni. Vem är det som beställer mer snö och minusgrader varje gång man börjar kunna ana minsta lilla antydan till vår? Vi andra är i alla fall sjukt less på det nu, det börjar trots allt bli slutet av mars, kan vi inte bara släppa det här med vinter nu? 
 
I helgen kände jag mig hoppfull, 0-någon enstaka minusgrad och sol. Igår: -8 som varmast (-13 var kallaste jag råkade se). Idag: -6 som varmast men i vinden kändes det nog som -30 och dessutom kom det mer snö. Det blir inte roligare av att kolla på 10-dygnsprognoserna. Men lite tur kan vi komma upp i hela 0 grader varmt i mitten-slutet på nästa vecka. Är det inte helt fanastiskt? Suck. 
 
För att förstå hur fel det här är tänkte jag att vi kunde jämföra lite. Ifjol just idag snöade det faktiskt också lite, men det var inte alls så här kallt, 3 dagar innan satt jag nämligen på balkongen
 
 
Det var inte varmt, men notera gärna att vinterjackan är dumpad (både igår och idag har jag använt både vinterjacka och täckbyxor och ändå nästintill frysit ihjäl) och att man inte ser någon snö i bakgrunden. 
 
3 dagar senare satt jag dessutom på balkongen igen, och fikamyste med hundarna... 
 
 
Och när vi nu ändå håller på och jämför... Om 3 dagar för 2 år sedan har jag skrivit att det var 15 grader i solen?!?!?! Förstår ni hur sjukt det är att det skiljer så mycket?! Är det då faktiskt för mycket begärt med någon enstaka stackars grad på plussidan åtminstone?! Jag tycker då inte att det är för mycket. 
 
Nej, nu är jag verkligen sjukt trött på allt som har med vinter och snö och kyla, tonvis med kläder men ändå isbitar till tår, statiskt hår som bara flyger kring huvudet och händer torrare än saharas öken, (jag kan fortsätta hur länge som helst) att göra. Nu räcker det. 
 
Jag vill ha snöfritt och grönt, jag vill gå i tygskor och läderjacka, jag vill kunna springa utomhus och gå på långpromenader med hundarna utan att frysa ihjäl! (För att inte tala om hur mycket jag längtar efter riktig sommarvärme, men för att överleva tills dess) GE MIG VÅR NUUUU!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0