Inte en myt

Här trodde jag att det bara var en myt att hundar gillar skor. Dixie var inte ett dugg intresserad av våra skor, det enda hon någonsin rörde var våra flip-flops som var lite så där lagom mjuka och mysiga (de ha nu för alltid små små hål i sig). Men nu har jag helt klart blivit motbevisad.

Bella hugger visserligen tag i det mesta hon kan få tag i (inklusive bordsbenet och Dixies mage), men skor är en stor favorit! Kablar gillar hon också. En annan grej jag trodde att var en myt - Dixie hade aldrig någon förkärlek till varken datorladdarkablar eller nätverkskablar.
.
Roligast är väl ändå att när vi först träffade Bella trodde vi inte ens att hon skulle orka busa med de där minsta 9-kronors råttorna från IKEA... Nu har hon burit omkring, nej förlåt, RUSAT omkring i hela lägenheten med bland annat dessa tre:
.
.
Men hon har dessutom dragit iväg denna över halva vardagsrumsgolvet:
.
.
Hon har till och med lyckats släpa min stora tunga handväska en liten bit! Det är banne mig helt sjukt hur en så himla liten och späd krabat kan vara så fruktansvärt stark och envis! Helt otroligt. Det är en väldigt företagsam liten dam, minst sagt.
.
Jag försökte få en jämförelsebild med ena skon, men lillskiten är inne i ett riktigt busrace och kan inte sitta/stå/ligga stilla i mer än 5 sekunder...
.
.
Nu ska vi se The Terminal och tänka tillbaka på vår natt på Arlanda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0