Jag är uppe i alla fall

Jag hade stora problem igår när jag skulle gå och lägga mig. Om man inte har automatisk tid och datum på, då borde ju inte iPhonen ändra till sommartid av sig själv? Eller? Hmm, hur var det där nu... Äh, lika bra att ändra tiden färdigt, min första tanke var säkert rätt - om inte tid och datum ställs in automatiskt måste det ju göras manuellt eller hur?

Så jag ställde om klockan, släckte lampan och tänkte sova. Tände lampan, tittade på klockan. Japp, fel håll. Härligt Hanna, vilken tur att du kom på det nu i alla fall. Ställer fram klockan istället. Helvete vad klockan blev mycket plötsligt! Jag kommer att vara ett vrak imorgon... Somnar.
.
Vaknar av att klockan ringer. Skulle helst skjuta mig själv (efter att jag skjutit klockan i miljarder småbitar naturligtvis) för att slippa vara så fantastiskt trött. Stiger upp, kollar på köksklockan. Går på toa. Funderar på vad det var köksklockan visade egentligen? Kollar på köksklockan igen. Måste börja räkna på fingrarna och jämföra med klockan i iPhonen (ja, så tidigt var det faktiskt!). WOHOO! Jag får sova en timme till!
.
.
Trots 1,5 kopp starkt kaffe känner jag mig mer död än levande. Önskar jag kunde ligga hemma och sova med Bella istället...
.
Klockan är snart 8 på morgonen och hittills har vi redan lärt oss att
- iPhoneklockan ställer om sig till sommartid även om man inte har "ställer in automatiskt" aktiverat
- Sommartid är en timme FRAMÅT - helt bakvänt egentligen, för det betyder ju att man blir trött av sommartid medan vintertid är mer positivt. Så borde det absolut inte vara.
- Eh. Någonting till var det men det har jag hunnit glömma bort....
- Jag borde inte få blogga så här tidigt på morgnarna....
.
Nu ger jag upp. Jag måste försöka få liv i Dixie (är ytterst tveksam till att morgontröttare varelse finns på denna jord) och släpa oss iväg till Sund på utställningskurs! Bella har ena ögat skadat så Dixie får vara stand-in idag så att jag får träna i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Malin

Lycka till! Skönt att fler är jag är vakna den här tiden!

2012-03-25 @ 07:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0