Jorå, jag lever.

Ber om ursäkt för utebliven uppdatering (ja jag vet att jag har slagit någon form av rekord med mer än en vecka sedan senaste inlägget, det är ju därför jag ber om ursäkt!), men det finns nog någon form av förklaring. T.ex. så har jag haft väldigt fullt upp (alltså VÄLDIGT fullt upp) och dessutom så hade jag ju bilderna från förra helgens festligheter på Samsungen (som vägrade säkerhetskopiera?!) som numera är på reparation, så det har liksom inte funnits så mycket att visa heller.... 
 
 
I väntan på slamsugen är detta min följeslagare.
 
Så om vi helt enkelt tar och betar av den här fantastiska dagen till att börja med? Det har ju liksom VRÅLsnöat i 3 dagar (vad hände med de där fantastiska 6-8 plusgraderna och sol som vi hade för en vecka sen?!) så det har minst sagt varit en kamp att få med sig hundarna ut på morgonpromenad (Bella har fungerat lite som en plog - jag och Dixie har helt enkelt dragit henne efter oss eftersom hon har vägrat gå. När vi väl har lyckats lura fram henne från under sängen dvs...). Idag hade till och med ytterdörren fryst fast liksom. Vad hände?!
 
 
Dixie fattar heller ingenting. Plötsligt är det liksom så mycket snö på rutan att hon måste sträcka på halsen för att kunna se och morra på folk och fä som går förbi - inte okej! 
 
Men om vi bortser från att jag har hållit på att frysa ihjäl, blåsa bort och bryta lårbenshalsen i diverse halkolyckor har det varit en mycket bra dag! Det har varit en riktigt riktigt bra dag på jobbet, bland annat tyckte Daniel att vi behövde bli lite snällare och bjöd på pepparkakor - inte mig emot! 
 
 
Mums. Kände mig mycket snällare direkt. Lite kaffe och Battery på det sedan bara så var jag överdrivet glad och speedad som en duracellkanin resten av dagen (fantastiskt om ni frågar mig, eventuellt en aning jobbigt om ni frågar kollegorna).
 
På väg hem från jobbet trodde jag nog att jag skulle dö en plågsam (visserligen snabb, men ändå mycket plågsam) död på grund av all snö, blåst, kyla, mer snö, mer blåst och mer kyla. Men när jag kom hem väntade sedan husses alldeles gudomliga chili, så nu är jag som en ny människa! 
 
 
Jag vet inte hur han gör den, förutom att det är två hela färska chilifrukter i och att den kokar i mååånga timmar, men den är  L J U V L I G T  G O D ! Underbart med helg måste jag säga.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Alltså, jag vet inte riktigt när 6-8 plusgrader blev ljuvligt, men om du säger det så :)

Svar: Hehe, ja nå jämfört med snöstormen (trodde på allvar att jag skulle frysa ihjäl på de typ 500 metrarna hem från jobbet) så var det i alla fall rätt så ljuvligt ;)
Hääna Banääna

2012-11-30 @ 22:27:38
URL: http://www.ladyspalace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0