En sådan där dag igen...

Men alltså, nu har jag sådan där alldeles fantastisk otur igen! Sist jag hade så här höll det på i två veckor ungefär och det var helt sinnessjukt. (Jag tror att det kapitlet fanns på gamla bloggen, så ni får överleva utan det, lika bra att inte bli påmind) Men den här gången verkar det vara varannan dag som gäller...
.
Tisdagen har ni ju redan läst om, den här dagen var inte bättre. Det började med att bion, som vi hade sett fram emot på nytt nu, självklart inte alls gick idag i alla fall!!
Vi frågade i tisdags: Var det sista gången ikväll eller kommer den gå fler dagar?
Hon i biljettluckan: Jodå, den går onsdag och torsdag också, klockan nio.
Vi: Okej, men då går vi på torsdag istället då.
.
Bara den lilla detaljen (!?) att hon glömde att berätta att det är onsdag och torsdag NÄSTA VECKA!! Gah!
.
Bridesmaids får fortsätta vänta...
.
Men självklart slutade det inte där. När jag stod och stekte ägg som brände fast i stekpannan medan jag hade en sjukt mammig liten hund klättrande på mitt ben (inget annat än mattes famn dög idag) hade jag lyckats ställa en tallrik lite för långt ut på bänken, Christofer kom emot den och tallriken föll och gick i tusen bitar och det sprättade ägg över halva köket. Ja men visst vet ni.
.
Just nu då? Jodå, håller på och tvättar min favoritring i tvättmaskinen tillsammans med ett halvt ton kläder. Tydligen. Nåja, jag köpte den i Italien för över 10 år sedan och den har varit med om det mesta (till och med legat överkörd och platt på en parkering i ett år innan jag hittade den igen) så då ska den väl överleva en fjuttig tvättmaskinsomgång kan man tycka... (Håll tummarna är ni snälla)
.
Den snirkliga ringen till höger tillbringar sin kväll i tvättmaskinen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0