Irriterad till max

Ikväll tog jag dogzen under armen och traskade över till mamma och pappa för att skena lite på löpbandet (eftersom det nu ska vara så förbannat kallt så jag får skjuta upp mitt utespringande igen). Jag har varit trött och hängig hela dagen men tänkte ändå ge det ett försök, det är ju så skönt efteråt och man blir på så bra humör! Trodde jag ja... 
 
När jag kom fram och skulle göra mig i ordning upptäckte jag att ena "gummipluppen" till mina hörlurar hade lossnat. Igen. Jag tömde jackfickan som jag hade dem i, jag hittde till och med ett par nycklar som jag inte vet vems är (?!?!) men förbanna ingen gummiplupp. Redan då kände jag att jag var väääldigt nära att bränna propparna.
 
 
Här sitter jag med färg i håret och skulle ta en bild för att visa hur gummiplupparna ser ut, och så klart hade den ena lossnat IGEN (jag hittade den alltså när jag kom hem och då satte jag dit den igen, men efter det har den hunnit lossna på nytt). Förbanna att jag borde limma fast dem! 
 
Hur som helst, jag hade som val att springa med musik i ett öra, ingen musik alls, eller låna lurar av brorsan och hoppas på att de hålls på plats (gå hem och tillbaka igen kändes faktiskt lite väl). Jag valde det tredje alternativet. Ett mycket dumt beslut. 
 
Som längst hölls lurarna i öronen i 10 sekunder innan jag var tvungen att trycka in dem på nytt, oftast 5 sekunder och ibland till och med ännu kortare (ja jag höll räkningen). Snacka om frustrerande!! Och inte kunde jag fokusera på löpningen eller andningen heller så jag sprang snett och fick halsbränna av allt flåsande.
 
Så nej, jag blev inte det minsta mer lugn och harmonisk, inte ens piggare och gladare, efter kvällens pass. Nåja, nya tag utomhus nästa gång vädret tillåter (i den här takten kan det ju dock dröja en månad eller två tills det blir 0 grader eller varmare igen).
 
Förlåt, jag ska försöka vara lite mer possitiv imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0